Nasz strona wykorzystuje pliki cookies w celu personalizacji oferty wysyłanej do klientów oraz analizy zachowania użytkowników, tak aby dostarczać usługi na najwyższym poziomie. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie danych. Dalsze informacje można znaleźć w polityce prywatności.



Rozliczenie dla marynarzy

PrintMailRate-it

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Jeśli pracujesz na statku i przebywasz tam 130 dni lub więcej, możesz skorzystać ze specjalnego odpisu dla marynarzy w wysokości 30% dochodu do podstawy opodatkowania. Maksymalna wysokość odpisu u marynarzy to 80 000 NOK.


Odpis może zostać przyznany, kiedy praca w charakterze marynarza jest głównym zajęciem podatnika w ogólnym czasie pracy. Wymóg przepracowania na statku 130 dni wyróżnia ten sposób zarobkowania jako główne zajęcie marynarza spośród innych form aktywności związanych z żeglugą.

Odpis dla maryn​​​arza można łączyć ze standardowym odliczeniem 10%.

Zapytaj nas o szczegóły oferty

Lista dokumentów potrzebnych do przygotowania rozliczenia:

  • dokument Selvangivelse /Skattemelding/ Tax Return 2023​
  • logowanie MinID sms lub inna opcja logowania (bankID lub buypass) do systemu urzędu skarbowego
  • zaświadczenie o uzyskanym dochodzie i odprowadzonych zaliczkach za dany rok, które informuje, ile zarobiłeś w danym roku w Norwegii; Årsoppgave fra NAV, jeżeli był pobierany zasiłek *za wyjątkiem zasiłku rodzinnego i opiekuńczego
  • miesięczne odcinki z wypłat, za każdy miesiąc przepracowany w Norwegii lub podsumowujący cały rok „lønnslipp”
  • książeczka marynarska


UWAGA!
Norweski urząd skarbowy wprowadził zmiany i nie wymaga przesyłania dokumentacji do odpisów. Natomiast PAMIĘTAJ, żeby zachować dokumenty w razie ewentualnej kontroli. Urząd ma prawo skontrolować zeznanie do 5 lat wstecz! Wysyłając zeznanie opieramy się na danych z tabeli i pozostałych wymaganych przez nas do rozliczenia dokumentach (dokumentacji dochodu).​
Istotne jest posiadanie możliwości logowania kodem SMS, BUYPASS lub BANK ID, nie tylko do elektronicznego złożenia rozliczenia ale również do pobrania z systemu urzędu skarbowego raportu o uzyskanym dochodzie. Jednorazowe (literowe) kody Altinn nie wystarczą już do pobrania raportu o dochodzie.

​ZMIANY ZASAD DOT. KORZYSTANIA ZE STATUSU PENDLER


  1. Jeśli masz dostęp do kuchni (możliwość przygotowania ciepłego posiłku), nie możesz odliczyć diet.
  2. Z odliczenia kosztów zakwaterowania i diet można skorzystać tylko przez dwa lata (osoby, które zmienią komunę zamieszkania z racji zmiany pracy nabędą prawo na nowo). Jeśli korzystałeś z tego odpisu przez ostatnie 2 lata lub miałeś do niego prawo a nie spełniasz nowego warunku, nie możesz skorzystać z tego odliczenia w tym roku.
  3. Płatności dokonywane gotówką mogą nie zostać uwzględnione.
  4. Dla pendlerów i ich rodziny została zniesiona minimalna liczba podróży jakie trzeba odbyć by odpisać koszty biletów natomiast trzeba przekroczyć wkład własny, żeby odpis ten był opłacalny.
  5. Jeśli korzystasz ze statusu pendler dla rodziny pamiętaj, że wymagane jest posiadanie wspólnego zameldowania z żoną/dzieckiem.
  6. W przypadku pendlerów poniżej 22 r.ż. wymagany jest wspólny meldunek z rodzicami oraz podróże raz na sześć tygodni.
  7. Jeśli masz dzieci, które do końca 2023 roku nie ukończyły 11 lat, możesz odliczyć opłaty za żłobek, opiekunkę, przedszkole(odpis nie uwzględnia kosztów wyżywienia), zajęcia sportowe i artystyczne pod patronatem klubów i stowarzyszeń - odbywające się w godzinach popołudniowych, odpowiadających działaniu świetlicy szkolnej (z wyłączeniem zajęć odbywających się w dni wolne od szkoły!). Pamiętaj jednak, że powinieneś mieć wspólny meldunek z dzieckiem, a płatności powyżej 10 tysięcy koron powinny być realizowane przelewami.

Kontakt

Contact Person Picture

Beata Iwancio-Jóskowska

Wyślij zapytanie

Contact Person Picture

Magdalena Polakowska

Wyślij zapytanie



Skip Ribbon Commands
Skip to main content
Deutschland Weltweit Search Menu